Sunday, July 1, 2012

Vasárnapi gondolatok.

 Az Úrvacsora egyszerűsége, ahogy mindenféle ceremónia nélkül körbeadjuk a kenyeret, a kelyhet,
( Das Brot, deine Kraft. - Das Wein, deine Freude. ) - olyan, mint egy ceruzarajz, mely érthetetlen módon mélyebben megérint, mint bármelyik pompás festmény. A kenyér, a bor Krisztus szeretetből fakadó szenvedéstörténetének szimbólumai, mely mindannyiszor eszembe jut, ha a gabonaszem aranyára, a malomkerék forgására, a szőlőfürtöt lemetsző kés suhintására, a prés nyikorgó hangjára gondolok. Kezdetben napról napra, házanként törték meg a kenyeret (Ap. Csel.3:46) Így őrződött meg, egyszerű mozdulatok milliónyi ismétlése által mindeddig, így őrizzük és adjuk tovább, hogy halálunk után se felejtse el soha senki. 

Egyetlen falat kenyér, egyetlen korty bor: a te erőd, a te örömed.

(Nem-e ad ez mélyebb értéket és értelmet a saját földhözragadt, mindennapi ismétléseimnek is?
 Nem-e képtelen ötlet pont attól félni, lesz-e vajon valaha unott bennem a késztetés, mely akar fűnek, fának, virágnak, gyerekeknek, szép épületeknek örülni...? Egy falat kenyér, egy korty bor majd visszahozza szépen a szenvedés árán megszerzett öröm ízét.
Nem-e kell vajon nekem mindenek előtt mindent jól megértenem?
Nem. Csak menj és éld, amit nem értesz.
Just do it.)

8 comments:

VRJúlia said...

Köszönöm, Márta:)

iri said...

Mennyivel gazdagabbak vagyunk mi altalad Marta!Ki szavakba onti ilyen csodasan ugy az egyszeru mindennapi megnyilvanulasokat, mint a legfontosabb megelesunket is!
Olyan csodasak a kepek!

Éva said...

Igen, élem, amit nem értek!
Valami ilyen, bennem is fészkelő gondolatok megerősítésére vártam.

Éva said...

Hol voltatok, mit láttatok, amit a képeket is megmutattál nekünk?

Éva said...

Márta!Ezt most kifejezetten nekem írtad! Megélni, amit nem értek...Ez isteni üzenet nekem, MA, Általad:-)Köszönöm...Éva

marty said...

olyan szépen játszod "az élet játékát"!:)

márta said...

:)

Éva, a képek szombaton készültek egy osztrák kastélyban. Odavagyok a kastélyokért!

Éva said...

Én is, de szombaton én várban voltam, jó hűvös várban a nagy hőségben.:-)Majd írok róla a blogomban.